Co trzeba mieć na uwadze, tworząc reklamę na samochody służbowe?
Szukasz dobrego sposobu na zareklamowanie swojej działalności? Posiadasz wiele samochodów służbowych, które stale są w trasie? Oklej je zaprojektowaną grafiką i stwórz świetną mobilną promocję marki. Ale jak sprawić, żeby taka reklama była naprawdę skuteczna? W tym wpisie zaprezentujemy kilka istotnych wskazówek dotyczących stworzenia dobrego oklejenia na samochodzie.
Oklejenie samochodu – czy zawsze na plus?
Codziennie na ulicach, ale też parkingach spotykamy setki samochodów z oklejeniem. Są to reklamy różnych producentów i marek, które mają za zadanie promować konkretne usługi, produkty, a czasem po prostu firmę oraz jej ofertę. Jednakże nie każda branża decyduje się na takie rozwiązanie. Mimo że tego typu promocja nie jest bardzo kosztowna, to na wybór może wpływać konieczność utrzymania dobrego wyglądu auta. Trudno wyobrazić sobie reklamę renomowanego producenta części samochodowych umieszczoną na starszym pojeździe albo – co gorsza – uszkodzonym lub niskiej klasy. Oznaki wyeksploatowania auta negatywnie wpływają na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Taka niespójność budzi wątpliwość co do oferowanej jakości, bo reklama nie ma być przede wszystkim tania, tylko skuteczna!
Reklama na aucie – korzyści
Skuteczna promocja działalności? To proste – reklama na samochodach. Warszawa, Kraków, Gdańsk… w tych dużych miastach, a także na prowadzących do nich autostradach taka forma oklejenia sprawdza się najlepiej, ponieważ może trafić do naprawdę wielu osób. Dostrzegają ją przechodnie i kierowcy, wśród których mogą znajdować się potencjalni klienci. Kolejna zaleta to atrakcyjny koszt stworzenia oraz samej aplikacji oklejeń. W porównaniu z tradycyjnymi formami takimi jak billboardy czy spoty telewizyjne, reklama na samochodach służbowych jest stosunkowo niedroga.
Cechy skutecznej reklamy na samochodzie
- Dopracowany i atrakcyjny projekt: reklama na samochodzie powinna przykuwać uwagę przechodniów, a także innych kierowców. Musi być prosta, aby szybko można ją było skojarzyć z konkretną marką.
- Rozpoznawalność: oklejenie auta powinno nam jasno wskazywać na konkretną markę i zapadać w pamięć – pozwoli to zbudować widoczność firmy lub jej produktu. Chodzi tu też o zastosowanie koloru, kształtu, logo czy innych elementów, które kojarzą się z daną marką.
- Wpasowanie w wygląd samochodu: dobrą metodą jest również zaprojektowanie oklejenia, które będzie się łączyć z estetyką auta.
Oklejanie samochodów służbowych, jak każda forma reklamy, ma swoje plusy i minusy. Wykorzystanie firmowej floty do celów marketingowych oraz budowania rozpoznawalności marki to strategia, która jest stosunkowo ekonomiczna. Niemniej jednak ważne, aby nie zapominać o konieczności regularnej kontroli stanu pojazdów i jakości oklejenia. Zła estetyka, jak również gorsze grafiki mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki przez potencjalnych klientów. Dlatego dbanie o atrakcyjny oraz profesjonalny wygląd oklejonych samochodów jest kluczowe dla utrzymania pozytywnego wizerunku firmy.