Oklejenie samochodu folią

Pchnij promocję w świat – mobilna reklama na samochodzie

Jak dotrzeć do świadomości potencjalnych klientów? Jednym z działań promocyjnych jest oklejenie firmowych samochodów materiałami reklamowymi. To mający szerokie zasięgi, ciekawy sposób na zwrócenie uwagi na daną działalność. Pojazdy przemierzają spore odległości, dzięki czemu treści na nich umieszczone mogą trafić do szerokiego grona odbiorców. Aby przekaz został pozytywnie odebrany, konieczne jest spełnienie kilku warunków. Dziś zatrzymamy się przy temacie reklam na samochodach. Zapraszamy do lektury.

Reklama na aucie – gdzie ją umieścić i z czego powstaje?

Materiał reklamowy umieszcza się zarówno na karoserii, jak i szybach samochodowych – nie może on jednak zakłócać widoczności kierującego czy też w żaden inny sposób pogarszać warunków do prowadzenia pojazdu. Reklamę na auto tworzy się, wykorzystując przystosowane do tego celu folie. Ważne, by były one bezpieczne dla samochodu, a także odporne na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych, tak aby reklama była trwała.

Wygląd i treść reklamy

Tak jak każda forma promocji, tak i mobilna reklama na samochodzie musi zwracać uwagę. Powinna być jednocześnie rzucająca się w oczy i dopasowana do charakteru działalności, którą reprezentuje. Projektując ją, należy wziąć pod uwagę grupę docelową oraz to, jaką informację chcemy wyeksponować – na aucie miejsce jest ograniczone. Ponieważ przeważnie jest ono w ruchu, trudno jest zapoznać się z obszernymi informacjami. Treść nie może być więc zbyt długa – lepiej sprawdzą się raczej krótkie, chwytliwe slogany, które łatwo jest zapamiętać. Wśród często zamieszczanych na reklamie samochodowej elementów można wyróżnić m.in.:

  • nazwę firmy,
  • logo,
  • hasło reklamowe,
  • dane teleadresowe.

Auto ma znaczenie

Samochód, na którym umieszcza się reklamę, musi być estetyczny. Nie oznacza to, że musi być on nowy czy też bardzo drogi. Ważne jednak, by był reprezentatywny, czysty oraz zadbany, gdyż reklama na pojazdach, których wygląd pozostawia wiele do życzenia, może przynieść odwrotny skutek. Warto też dopasować auto do charakteru firmy – inny pojazd sprawdzi się do promowania sklepu z luksusowym produktem, a inny do reprezentowania rzeczy użytku codziennego.

Decydując się na reklamę na samochodzie, można wiele zyskać, a korzyści te mają różne oblicza. Informacja o firmie dotrze do wielu osób i to w różnych miejscach. Plusem jest przy tym to, że nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów – pojazd to darmowa powierzchnia reklamowa. Co więcej, oklejając kilka aut, można stworzyć spójny wizerunek firmy. A Ty okleiłeś już swoje auto? Jeśli dopiero chcesz to zrobić, pamiętaj, by zaangażować doświadczoną agencję reklamową, która wykona to bezpiecznie oraz estetycznie.