Pylon Wendy's

Pylon informacyjny a reklamowy – co je różni oraz gdzie są wykorzystywane?

Pylony są dziś uznawane za nieodłączny element miejskiego krajobrazu, pełniąc funkcje informacyjne i reklamowe. Dzięki dobrze wyeksponowanym, często dodatkowo podświetlonym konstrukcjom przechodnie mają szansę lepiej odnaleźć się w przestrzeni publicznej, firmy natomiast mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Chociaż pylony informacyjne oraz reklamowe na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie, różnią się od siebie pod wieloma względami, w tym nawet sposobem ich projektowania. W dzisiejszym artykule przybliżymy naszym czytelnikom istotę powstawania tych konstrukcji, wymienimy wszystkie pełnione przez nie funkcje oraz wyjaśnijmy pokrótce, jak powierzenie ich wykonania agencji reklamy zewnętrznej może wpłynąć na sukces całej firmy. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Spis treści

Pylon informacyjny – więcej niż zwykły kierunkowskaz

Pylony informacyjne to estetyczne konstrukcje wolnostojące, których celem jest, jak można łatwo się domyślić, przekazanie informacji. Nośniki tego rodzaju mają za zadanie m.in. wskazywać konkretne kierunki, oznaczać trasy rowerowe, nazwy ulic czy ważnych budynków, będących często punktami orientacyjnymi, jednocześnie przedstawiając układ przestrzenny danej okolicy bądź obiektu. Dzięki przejrzystemu designowi użytkownicy są w stanie z łatwością odnaleźć potrzebne wskazówki, co okaże się szczególnie istotne w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Pylony informacyjne znajdują szerokie zastosowanie w przestrzeni publicznej – od kampusów akademickich i szpitali, poprzez muzea czy centra konferencyjne, aż po miejskie parkingi.

Pylon reklamowy – wizytówka Twojej marki

Pylony reklamowe są nieocenionymi w swojej skuteczności produktami do budowania rozpoznawalności marki i przyciągania nowych klientów. Ich głównym celem jest zwrócenie uwagi przechodniów, a tym samym wyróżnienie firmy w przestrzeni publicznej. Dzięki powszechnemu zastosowaniu podświetlenia LED oraz wykorzystaniu dużej powierzchni reklamowej konstrukcje te stanowią wizytówkę doskonale widoczną w każdych warunkach pogodowych, nawet z dużych odległości. Na pylon reklamowy najczęściej możemy natknąć się w obiektach komercyjnych – centrach handlowych, stacjach benzynowych, biurowcach czy też w pobliżu ruchliwych dróg.

Pylon informacyjny vs. reklamowy – czym się różnią?

Chociaż zarówno pylony informacyjne, jak i reklamowe pełnią równie ważne funkcje w przestrzeni publicznej, to ich cel, zastosowanie oraz sama konstrukcja są już skrajnie różne. Aby w przejrzysty sposób zobrazować owe różnice, zestawiliśmy je w tabeli poniżej.

Kryterium Pylon informacyjny Pylon reklamowy
Funkcja i cel Służy do przekazywania użytecznych informacji, ułatwia orientację w przestrzeni. Ma na celu przyciąganie uwagi i promowanie produktów, usług lub marki.
Design Prosty, czytelny, przejrzysty. Efektowny, przyciągający wzrok, często z podświetleniem i grafiką. reklamową.
Lokalizacja Uczelnie, szpitale, muzea, centra konferencyjne, przestrzenie publiczne. Ruchliwe ulice, centra handlowe, stacje benzynowe, biurowce.
Konstrukcja Zaprojektowany tak, by zapewniać czytelność informacji. Duże powierzchnie reklamowe, często podświetlane, widoczne z daleka.

Pylony w różnych branżach – jak je wykorzystać w praktyce?

Pod względem konwersji pylony są jednym z najlepszych wariantów reklamy czy przekazywania informacji, znajdując szerokie zastosowanie w wielu branżach. W zależności od specyfiki działalności mogą zwiększać widoczność marki lub informować o aktualnych promocjach czy najnowszych inwestycjach. Przykładowo, w branży handlowej pylony wskazują lokalizację konkretnych sklepów znajdujących się na terenie większych marketów. Deweloperzy z kolei, umieszczając pylon w widocznym miejscu na placu budowy, mogą wyróżnić swój projekt na tle konkurencji, dając jednocześnie znać o dostępnych ofertach sprzedaży lub wynajmu. Natomiast w sektorze usług taki pylon pomoże petentowi dotrzeć do siedziby biura lub punktu obsługi. Konstrukcje doskonale sprawdzają się również przed hotelami, salonami kosmetycznymi, klinikami medycznymi czy kancelariami.

Nowoczesne technologie w produkcji pylonów – jak innowacje zmieniają rynek?

Trzeba przyznać, że rozwój technologii znacząco wpłynął zarówno na wygląd, jak i funkcjonalność pylonów, czyniąc je jeszcze skuteczniejszymi dzięki wykorzystaniu technologii LED oraz wprowadzeniu elementów interaktywnych. Innowacyjne konstrukcje wyposażone są coraz częściej w specjalne czujniki, a także systemy dynamicznej zmiany treści. Te ostatnie umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do aktualnych potrzeb, m.in. warunków pogodowych czy bieżącego natężenia ruchu. W ostatnich latach zmieniły się również materiały używane do produkcji pylonów – są nimi dziś głównie komponenty z aluminium i polietylenu. Nowoczesne pylony zbudowane w formie kasetonów wyposażonych dodatkowo w listwy LED cechuje więc lekkość, sztywność, a także ponadprzeciętna trwałość.

Pylony odgrywają obecnie bardzo istotną rolę w przestrzeni miejskiej oraz komercyjnej, pełniąc funkcję zarówno informacyjną, jak i reklamową. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii w postaci interaktywnych systemów, a także podświetlenia pylony LED stały się dziś jednym z ważniejszych narzędzi komunikacji. Ich doskonała widoczność oraz możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb sprawiają, że konstrukcje te są już niemal niezastąpione – zarówno dla przedsiębiorstw pragnących wypromować swoją ofertę, jak i dla przechodniów, ułatwiając im orientację w terenie. Nic więc dziwnego, że również firmy reklamowe coraz częściej wykorzystują potencjał pylonów. Wszystkich tych, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Dream Promotion jako producent reklam jest w stanie zaprojektować i wyprodukować pylon skrojony na miarę potrzeb – zapewniając maksymalną widoczność oraz skuteczność przekazu.