Litery przestrzenne

Druk reklamowy – jego rodzaje i przeznaczenie

Wybór rodzaju odpowiedniego druku reklamowego ma ogromne znaczenie w celu wyróżnienia Twojej firmy na tle konkurencji. Reklama drukowana dociera bowiem do ogromnej ilości osób. By jednak była naprawdę skuteczna, powinna mieć atrakcyjną formę i żywą kolorystykę. Druk reklamowy musi więc pasować do wcześniej przygotowanej strategii marketingowej oraz obejmować szeroki zakres mediów wykorzystywanych na rynku: ulotek, folderów, czasopism, gazetek promocyjnych czy banerów. Dla większości przedsiębiorców innowacyjne metody, takie jak druk UV czy druk PCV, to jednak wciąż abstrakcyjne i nieznane pojęcia. W dzisiejszym wpisie postaramy się nieco je przybliżyć oraz przedstawić wszystkie ich zalety wraz z przykładami wykorzystania. Zapraszamy do lektury!

Solwent a druk UV – czym się różnią i jak wykorzystać je przy promocji biznesu

Techniki druku znacznie zmieniły się na przestrzeni lat. Wraz z wprowadzeniem na rynek tuszy światłoutwardzalnych rozpoczęła się swego rodzaju rywalizacja między solwentem a nowym drukiem UV. W druku solwentowym wykorzystuje się atramenty na bazie rozpuszczalników. Jest to metoda powszechnie używana w przypadku większych formatów, zwłaszcza do produkcji plakatów, banerów i naklejek na samochody. Posiada wiele zalet – m.in. wyjątkową odporność na mocne promieniowanie UV oraz zmienne warunki atmosferyczne. Ogromną zaletą druku solwentowego jest również doskonała rozdzielczość, a także perfekcyjne odwzorowanie kolorów. To właśnie solwent najszybciej znalazł uznanie w branży reklamowej, co wynika przede wszystkim z atrakcyjnej ceny nośników reklamowych wykonanych tą metodą.

Druk UV z kolei sprawdza się doskonale nie tylko na powierzchniach płaskich, ale także tych mniej standardowych. Tusz światłoutwardzalny, podobnie jak w przypadku solwentu, odporny jest na blaknięcie i nie posiada toksycznych substancji. Rozwój technologii UV pozwolił też na uzyskanie wyjątkowo wysokiej jakości – tusze polimerowe wyróżniają się niesamowitym odwzorowaniem kolorów.

Która z tych metod sprawdzi się lepiej w branży reklamowej? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Chcąc wydrukować np. kilka większych banerów lub nadruk na samochód, lepiej postawić na solwent – choć jest on nieco mniej precyzyjny od UV, na jego korzyść przemawia doskonała trwałość bez konieczności laminowania oraz atrakcyjna cena. Jeżeli jednak naszym celem jest wydrukowanie etykiet na różnego rodzaju gadżety firmowe, warto postawić na precyzyjny druk UV, który sprawdzi się również w dekorowaniu wnętrz.

Druk solventowy

Druk na PCV i jego najlepsze przeznaczenie

Druk na PCV jest realizowany najczęściej w technologii UV w rozdzielczości 1440 dpi. Dzięki temu uzyskujemy obraz najwyższej jakości, odporny na działanie warunków zewnętrznych. Druk PCV to proces, który umożliwia nanoszenie różnorodnych wzorów, grafik i informacji na ten popularny w branży poligraficznej materiał. To również jedna z najczęściej wybieranych możliwości w grafice reklamowej. PCV swoją popularność zawdzięcza dobrej wytrzymałości oraz odporności na warunki zewnętrzne. Płyty z pianki doskonale spełniają swoją funkcję jako sztywny materiał reklamowy, idealny do produkcji szyldów, tabliczek, zawieszek lub standów do regałów sklepowych. Druk PCV znajduje zastosowanie również w produkcji oznaczeń i szyldów grafiki na wystawę, nadstawek regałowych czy innych materiałów POS. Dodatkowym plusem jest tu możliwość zaginania go termicznie o dowolny kąt i nawiercania w nim otworów dla łatwego montażu. To zdecydowanie rozwiązanie idealne do produkcji tanich oraz wytrzymałych sztywnych materiałów reklamowych.

Druk reklamowy wielkoformatowy stanowi nie tylko skuteczną formę promocji, ale również doskonały sposób na wyróżnienie się w tłumie konkurencji. Zrozumienie, jak duże znaczenie dla odbiorcy ma dobrej jakości druk oraz wybór tworzywa, z których będą wykonane materiały POS, pozwoli przedsiębiorcom i projektantom lepiej dostosować swoje strategie reklamowe do konkretnych potrzeb oraz celów. Mamy nadzieję, że powyższy artykuł będzie dla Ciebie cennym źródłem wiedzy, którą wykorzystasz przy zamówieniu skutecznych i innowacyjnych materiałów z wykorzystaniem druku reklamowego wielkoformatowego.