Banery reklamowe

Tradycyjnie i skutecznie – o zewnętrznych banerach reklamowych

Zewnętrzne banery reklamowe są niezwykle popularną formą reklamy outdoorowej. Jeśli zostaną odpowiednio ulokowane, każdego dnia mijać będzie je tłum ludzi. Skutkiem tego umieszczona na nich informacja może trafić do naprawdę wielu osób. Jak powinien wyglądać dobry baner oraz z jakich materiałów można go wykonać? W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące tworzenia tej formy reklamy oraz jej skuteczności w kwestii promocji.

Baner reklamowy – czym właściwie jest?

Baner to sporych rozmiarów plakat umieszczany w strategicznym miejscu – często można spotkać się z nim na:

  • zewnętrznych ścianach budynków,
  • ogrodzeniach,
  • specjalnych stelażach.

Taka forma promocji jest doskonałym uzupełnieniem innych działań mających na celu oznakowanie przedsiębiorstwa oraz służy zwróceniu uwagi potencjalnego klienta. Charakter oraz wielkość skutecznego baneru reklamowego zależne są od specyfiki branży, której dotyczy oraz od miejsca, gdzie zostanie on umieszczony – nie zaleca się montować małego baneru na okazałym budynku, z kolei grafika powinna być dostosowana do danej branży.

Przekaz reklamy zawsze powinien zawierać najważniejsze informacje służące identyfikacji firmy, być prosty i konkretny, tak by zwrócić uwagę potencjalnych klientów oraz zapisać się w ich pamięci. Jeśli baner ma znajdować się w miejscu, gdzie ruch jest natężony, lepiej, by nie zawierał zbyt wiele treści (ściana tekstu nie ma w tym przypadku najmniejszego sensu), a raczej przyciągał wzrok oraz intrygował.

Jak powstają wielkoformatowe wydruki?

Baner reklamowy cechuje duży rozmiar. Aby stworzyć tę formę promocji, konieczny jest odpowiedni sprzęt, który umożliwi druk banerów reklamowych w sporych formatach. Ponieważ reklama znajduje się na zewnątrz, materiał, na jakim ona powstaje, powinien mieć zwiększoną odporność na działanie niesprzyjających warunków atmosferycznych. Wśród popularnych podłoży wymieć można tkaniny winylowe oraz siatkę mesh. To pierwsze doskonale nadaje się zarówno do druku solwentowego, jak i UV. Cechuje go wysoka odporność na wilgoć, niestraszny jest mu także silny wiatr. Dobrym rozwiązaniem jest też reklama na siatce mesh. Materiał ten ma wiele regularnie rozmieszczonych otworów. Jest dość lekki, wytrzymały a ponadto przepuszczalny akustycznie – dzięki temu stworzony z niego baner reklamowy można zawieszać np. przy scenach, na których odbywają się różne wydarzenia. Z siatki mesh można wykonać reklamę o naprawdę dużym formacie.

Reklama pod postacią baneru jest dobrze znanym oraz skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Wykonanie jej z solidnych materiałów sprawia, że będzie ona służyła naprawdę długo. Każdy przedsiębiorca, który chce, by jego działalność była widoczna, powinien przemyśleć wykorzystanie skutecznej i dość tradycyjnej reklamy zewnętrznej, jaką jest właśnie baner.