Produkcja infokiosków na potrzeby eventów

Infokiosk podczas eventu – przydatne narzędzie promocyjne

Jak łatwo przekazać dużą ilość informacji podczas ważnego eventu? Odpowiedzią na ten problem może być stworzenie infokiosku – multimedialnego stanowiska do przedstawiania wiadomości i promocji. Prezentowanie informacji za jego pomocą nie wymaga zaangażowania pracownika – osoba zainteresowana samodzielnie może z niego korzystać. Dziś powiemy więcej o tym interaktywnym elemencie wyposażenia eventowego.

Początki infokiosku

Pierwszy infokiosk został stworzony w roku 1977 na amerykańskim Uniwersytecie Illinois w Urbana-Champaign. Wykonał go student – Murraya Lappe. Jego dzieło opierało się na systemie komputerowym PLATO oraz dotykowym wyświetlaczu plazmowym, notabene wynalezionym kilka lat wcześniej na tej samej uczelni. Za pomocą kiosku można było korzystać z map, przeglądać rozkład jazdy autobusów czy sprawdzać dostępność zajęć dodatkowych.

Rodzaje infokiosków

Obecnie powstaje wiele rodzajów infokiosków, które sprawdzają się na różnych płaszczyznach. Infokioski multimedialne mogą służyć nie tylko do przekazywania informacji, ale też do sprzedaży, systematyzowania kolejek w miejscach publicznych czy wywoływania zdjęć. Modele, które wykorzystywane są podczas eventów, służą do wyświetlania filmów, zdjęć bądź treści tekstowych. Infokiosk może też aktywizować uczestników wydarzenia czy zbierać informacje o ich potrzebach. Możliwości jest wiele.

Obudowa multimedialnego stanowiska

Poza samym urządzeniem istotna jest obudowa interaktywnego stanowiska multimedialnego. Gdy jest estetyczna, oryginalna i ciekawa, z pewnością zwróci uwagę uczestników eventu – chętnie podejdą oni do takiego stanowiska. Materiałem, który doskonale nadaje się do tworzenia infokiosku, jest dibond. To lekki, a zarazem wytrzymały budulec umożliwiający tworzenie efektownej i trwałej osłony infokiosku.

Zalety infokiosku podczas eventów

Do ważnych zalet, które przemawiają za montażem infokiosku, zaliczyć można:

  • samoobsługę oraz intuicyjność kiosku,
  • możliwość przekazania dużej ilości informacji,
  • szansę na stworzenie ciekawego przekazu,
  • dopasowanie obudowy do charakteru przedsiębiorstwa.

Ponadto takie urozmaicenie oprawy wydarzenia pozytywnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa – unowocześnia go. Oryginalne wyposażenie eventowe może wywołać efekt wow. Jak widać, zainwestowanie w infokiosk na ważną imprezę niesie ze sobą wiele korzyści.

Promowanie marki jest niezbędne, a jednym z elementów jej reklamy może być wyjątkowa oprawa podczas eventów firmowych. Warto rozważyć wykorzystanie infokiosków, gdyż jest to nowoczesne i funkcjonalne narzędzie, działające na korzyść obu stron – przedsiębiorcy oraz jego potencjalnego klienta, który łatwo otrzyma informacje.